Mi is a fulfillment?
Vállalkozásunk lényege, hogy átvegyük a webáruházak tulajdonosaitól/dolgozóitól a teljes logisztikai folyamat lebonyolítását.
Természetesen nem a webshop létrehozásának legelső pillanatától érdemes kiszervezni ezt, de előbb-utóbb mindenhol elérkezik az az idő, amikor a rendelések számának megnövekedése eléri azt a szintet, hogy nem tudjuk a mindennapi működés összes elemét magunk megoldani, és nem is kell.
Fejlődő webshopok problémái
Szinte minden cégre igaz, hogy a korai szakaszokban a munkatársak szerepkörei rendkívül élesek. Viszont a vállalkozás fejlődésével egyenes ütemben egyre több olyan feladat kíván mindennapos szintű foglalkozást, aminek nincs már egy konkrét ellátója, hanem a munkatársak szétosszák egymás között. Általában a logisztika is így fejlődik a cégek életében.
Persze számos webshop tulajdonos lát megoldást abban, hogy egyszerűen alkalmaz egy új kollégát a logisztikai feladatok ellátására. Ennél azonban sokkal költséghatékonyabb, ha megbízol egy külső céget, melynek munkatársai már tapasztalattal rendelkeznek, és jártasak a készletgazdálkodás, a raktározás, és csomagolás területein.
Egy új, logisztikával foglalkozó kolléga foglalkoztatása nem csupán a munkabérét tekintve jóval költségesebb megoldás, mint a kiszervezés, hanem egyúttal magával hozná az eszközpark bővítésének igényét is. Kommunikálni kell ugyanis a céges partnerekkel, vásárlókkal, nyomon kell követni a készlet alakulását, oda kell figyelni a raktározásra, az átvétel zökkenőmentesen történő lefolyására, nagyon fontos továbbá elintézni a kiszállítást, csakhogy néhány példát említsünk. Természetesen ezeket a feladatokat nem tudjuk papíron vagy fejben megoldani, és egy új munkaállomás kialakítása rendkívül költséges. Segítségünkkel erre mind-mind nem neked kell gondolnod, hiszen kollégáink szakértelmén kívül eszközparkunkkal is támogatjuk a céged logisztikához kapcsolódó feladatait.
Mi történik akkor, ha eredetileg nem tervezted fulfillment szolgáltatás igénybevételével, esetleg most találkozol először ilyennel?
Ebben az esetben az irodád szép lassan raktárrá alakul át, és a logisztikai folyamatokkal kapcsolatos problémák olyan méreteket öltenek, hogy idővel elvonják a te és kollégáid figyelmét a többi elengedhetetlen dologtól, többek között az új vásárlók bevonzásától/felkutatásától is, ezért aztán ha nem szervezed ki a logisztikát, az előbb-utóbb az egész vállalkozás rovására megy.
Persze a kezdeti szakaszban még nyugodtan el lehet tárolni a szükséges mennyiségű terméket az irodán belül is, de ha esetleg nem alkalmazkodtok a forgalom növekedéséhez elég gyorsan, akkor könnyen az lehet a következő gondolat, hogy nagyobb irodára van szükség. Ebben az esetben is százszor inkább megéri a nagyobb iroda bérlési költségeit fulfillment szolgáltatás igénybevételére fordítani, hiszen nem csak a helykérdés oldódik meg azonnal, hanem a raktározással, készletezéssel, szállítási ügyekkel kapcsolatos teendőket is átvállaljuk.