Az év egyik legforgalmasabb időszaka következik, hiszen a Black Friday és a karácsonyt megelőző roham is vészesen közeleg. Ezért természetesen nem mindegy, hogy hogyan szolgáljuk ki a már meglévő, illetve hogyan vonzzuk be a potenciális vásárlókat. A zökkenőmentes logisztikai folyamaton kívül több dolgot is tehetsz a kiemelkedő ügyfélélményért.
Gördülékenyebb vásárlási folyamat
Nemcsak a forgalmasabb időszakok alatt, hanem a teljes év során rengeteget tudsz pluszban profitálni már néhány apróbb változtatással is, amelyekkel gördülékenyebbé teszed a vásárlási folyamatot.
- Ilyen például, ha megadod a lehetőségét, hogy a vevőid vendégként is vásárolhassanak, regisztráció, vagy bejelentkezés nélkül.
- Egyre gyakoribb elvárás a vevők részéről az is, hogy az általuk preferált módon fizethessenek. Érdemes a klasszikus megoldásokon felül mást is beépíteni, például a PayPalt, vagy digitális pénztárcákat.
Mobilra optimalizálás
Teljesítményszempontból kulcsfontosságú a webshop mobilra optimalizáltsága, ugyanis elveszítjük a látogatót, ha nem kapja meg ugyanazt az élményt a különböző eszközökön. Azért sem engedheti meg egyetlen webshoptulajdonos sem, hogy elhanyagolja a mobilkérdést, mert a webshopok böngészőinek kb. 70%-a mobilról görgeti az oldalt. Ráadásul már arra is születtek statisztikák, hogy a Black Friday időszaka alatt leadott rendelések jelentős hányadát okostelefonról bonyolítják.
Egy újabb tipp, ami az év összes többi részében is nagy hasznunkra válik: elemezzük az analitikából kinyerhető adatokat.
Ezek az adatok elengedhetetlenek számunkra a hatékony értékesítéshez. Az év végére is hatványozottan könnyebb úgy felkészülni, ha az előző év azonos időszakának adatai alapján látjuk, miből tevődött össze a bevétel, mely termékek fogytak a leginkább, mikor volt a legnagyobb forgalom, valamint figyeljünk arra is, hogy mely akció tudott a legjobban teljesíteni.
Mivel még millió tényező van, amellyel megkönnyítheted a dolgod, és növelheted a bevételed, ajánljuk, hogy kövess minket a Facebookon is, ahol folyamatosan tippeket osztunk meg a webshoptulajdonosokkal.