Közeledik a második hullám, és azt gondoljuk, minden cég számára adott a lehetőség, hogy felkészülten várja. Tagadhatatlan, hogy a vírushelyzet az online kereskedelemre is jelentős hatást gyakorol.
Nézzük át azokat a tényezőket, amik érintették a webshop tulajdonosokat az elmúlt hónapok során, és valószínűleg a második hullám során is számíthatunk rájuk.
Kínából rendelő webáruházak készlethiánya
Sajnos, amikor ott megállt az élet, az jelentősen éreztette hatását az itteni webáruházak működésére vonatkozóan is. Számos webshop kifogyott a készletekből, valamint a nagykereskedések készlete is jelentősen lecsökkent.
Fontos, hogy jól használd ki az alkalmakat, tehát ha ez a jelenség érint, akkor érdemes folyamatosan követned a Kínából érkező híreket. Ha úgy látod, hogy normalizálódik a helyzet, és tudsz a megszokott érkezési időkkel árut rendelni, akkor lehetőség szerint tartalékolj belőlük többet.
Futárcégek különleges intézkedései a csomagszállítás során
Természetesen az online kereskedelem nagyon nagy részben függ attól, hogy a vírushelyzet okán meghozott intézkedések mennyiben befolyásolják a futárszolgálatok működését. Azt tudjuk mondani az első hullám tapasztalatai alapján, hogy a korlátozások nem akadályozták a futárszolgálatok mindennapi munkáját. Joggal számíthatunk tehát arra, hogy egy esetleges második hullám esetén is garantált lesz a maradéktalan kiszállítás vásárlóink felé. Viszont ilyenkor fontos tervezni azzal, hogy a helyzet napról napra változhat.
Az éles vírushelyzet alatt dolgozó futárok számos módszerrel garantálják mind a saját – mind a vevők biztonságát: higiéniai termékeket tartanak maguknál, amikkel például könnyen fertőtleníthetik napközben az általuk használt eszközöket, valamint biztosítanak érintésmentes átadást is.
Online kereskedelem fellendülése, webshopok születése
Tagadhatatlan, hogy a járványhelyzet következményeként fellendül az online kereskedelem. Az embereknek ebben az esetben sokkal szűkebb mozgástér áll rendelkezésükre, ezért számos esetben azokat az igényeket is a webshopok szolgálják ki, amikkel azelőtt fizikai üzleteket kerestek fel a vásárlók.
Amellett, hogy érdemes felkészülten várni, és kihasználni a megnövekedett forgalmat, még egy nagyon előnyös tényező is társul ehhez: a kialakult helyzet miatt, és azért, mert kötelező, vagy éppen erősen ajánlott otthon maradni, a vevők sokkal inkább hajlandóak többet várni a megrendelt termékekre.
Mit tehetsz, hogy felkészülten állj a problémák elé?
A legfontosabb, amit tenni tudsz, hogy könnyebb időszakokban gondosan feltöltöd a készletet. Valamint az esetlegesen felmerülő problémákat illetően (mint például készlethiány, vagy bármi egyéb okból kifolyólag késő rendelés), azonnal tájékoztasd a vevőidet. A vásárlók probléma esetén is sokkal együttműködőbbnek bizonyulnak, ha előre tudnak mindenről.