Ha elég jó stratégiát követsz a gazdasági válság idején, nemcsak túlélheted a nehezebb időket, hanem akár a recesszió győzteseként kerülhetsz ki az időszakból.
Ilyenkor a célközönséged tagjai a legtöbb vásárlási döntésüket alaposan megfontolják:
- Adott egy olyan halmaz, akiknél eleve töredékére esik a szabadon elkölthető forrás
- Lesznek olyanok, akiknek maradna ugyan vásárlóerejük, de óvatosságból szorosabbra húzzák a költségvetést
- Mindeközben megfogyatkozhat az a réteg, akik meg sem érzik a recessziót
Elengedhetetlen tehát, hogy folyamatos figyeld, értelmezd a változó vevői preferenciákat, mert tudnod kell alkalmazkodni hozzájuk.
Két íratlan szabállyal szeretnénk segíteni neked, melyekre a leghullámzóbb időkben is támaszkodni tudsz:
Kezeld kiemelt prioritásúként a meglévő ügyfeleid megtartását
Hatalmas potenciál rejlik a már kialakult vevőkörödben, hiszen számos felmérés bizonyította már, hogy jóval könnyebb velük újra vásárlást generálni, mint bevonzani az új érdeklődőket. Már önmagában óriási kincs a vásárlói hűség amiatt is, mert ismered a szokásaikat, tudod, hogy mely terméktípusokat preferálják. Időről időre fontos tudatnod velük, hogy milyen nagyra értékeled őket, például legyen külön az ő számukra nyitott akciód, vagy időszakosan duplázd meg a vásárlás után járó pontjaikat a hűségkártyájukon.
A marketing legyen az utolsó, amin spórolsz
A legtöbb cégről elmondható, hogy amint megérzik az érdeklődés csökkenését, vagy gazdasági visszaesést tapasztalnak, első lépésben csökkentik, vagy akár el is vágják a marketingköltséget. Pedig a folyamatos kommunikáció, és kiáramlás a kulcsa annak, hogy mondanivalód releváns közönségre találjon, tehát ezt nem szabad megvonni a webshopodtól. Ráadásul ezen a gondolatmeneten elindulva helyesen feltételezed azt, hogy a te területeden is csökkenti a konkurencia a marketingre irányított forrást. Ha te ugyanúgy végzel mindent, esetleg még tovább is skálázod a marketingedet, akkor épp a válság lesz számodra a kínálkozó lehetőség, hogy a piac tetejére kerülj.
Lehetséges tehát nemcsak talpon maradni, hanem még növekedni is a céggel recesszió alatt, de elképzelhető, hogy mindez többlet idő- és energiabefektetést igényel. Így már végképp nehéz megengedni magadnak, hogy értékes munkaóráidban összekészített csomagokkal járd a postát vagy az automatákat.