Naponta legalább 1 át nem vett csomagról szóló beszámolóval/kérdéssel találkozunk tematikus fórumokon. Bosszantó, hiszen nem csak a szállítási költséget veszíted el egy ilyen ügyön, hanem könnyen adminisztrációs, és logisztikai költségekkel is járhat számodra.
Ha szeretnél lépéseket tenni az át nem vett csomagok arányának csökkentésére, először is át kell látnod, hogy milyen okai vannak ennek a jelenségnek egyáltalán:
A vásárló felől
Probléma például, ha nincs otthon a kiszállítás idejében, és ezt nem jelzi a futárnak. Gyakori továbbá az is, ha épp nem tart annyi készpénzt, és ezért nem veszi át a rendelt árut.
Sajnos egyre többször fordul elő az is, ha a vevő több helyről megrendeli az adott terméket, és azt veszi át, ami a leggyorsabban megérkezik, vagy ha lassú a kiszállítási idő, akkor elmegy egy boltba a választott termékért, és a futártól már nem veszi át a korábbi rendelést.
A futárcégek felől
Számos oka lehet annak, ha egy futárszolgálat épp lassabban szállít, esetleg elkeveredik a csomag, amiről aztán nem tájékoztat időben.
Gyakori gond, ha a futár nem értesíti azonnal a vevőt a várható kiszállítási időről, így ő esetlegesen nem tudja megoldani az átvételt, mert például már mindenki elment otthonról, vagy éppen tájékoztatást ad ugyan időben a futár, de később nem tartja magát ahhoz.
Mit tegyünk tehát, ha szeretnénk elkerülni az át nem vett csomagok okozta kellemetlenségeket?
1. Gyorsítsd a kiszállítást, amennyire csak lehet
Ezzel lehetsz a legnagyobb hatással az átvételi arány növelésére. Természetesen a legideálisabb megoldás, ha már a megrendelés napján átadásra kerülhet az összekészített csomag a futárcég számára.
Lehetőség szerint dolgozz készletről, és ne engedélyezd olyan termékek megrendelését a webáruházadból, amik adott pillanatban nincsenek készleten, hiszen olyankor azok beszerzési ideje is növeli a kiszállításra szánt időt.
2. Folyamatosan tartsd a kapcsolatot a vevőddel
Az ügyfélelégedettség növeléséhez általánosságban is elengedhetetlen a folyamatos, és informatív kommunikáció. Fontos, hogy azonnal tájékoztasd a vevődet a megrendelés minden lépéséről. Különösen abban az esetben számít ez sokat, ha még nem tudod garantálni a másnapi kiszállítást, mert több nap alatt sajnos előfordul, hogy máshonnan is megrendeli ugyanazt a terméket, és azt veszi át, ami hamarabb megérkezik.
3. Válassz megbízható futárszolgálatot
Semmiképpen sem kifizetődő, ha olyan futárcég ajánlatát fogadod el, akik alacsonyabb árakat kínálnak ugyan, de magasabb hibaaránnyal dolgoznak. Az át nem vett csomagok okán felmerült többletköltségek beleszámolása után könnyen láthatóvá válik, hogy érdemesebb azonnal a drágább, de megbízható futárcéget választani.
4. Növeld az online fizetéses rendelések számát
Magyarországon még most is az online rendelések jelentős hányadát utánvéttel rendezik szívesebben a vevők. Ha egyelőre drasztikusnak érzed azt a döntést, hogy egyszerűen elvedd az utánvétes fizetés lehetőségét, de mégis szívesen terelnéd vásárlóidat inkább az online fizetéses megoldások felé, akkor azt is megteheted, hogy plusz költség felszámolásával kedvezőtlenebbé teszed az utánvétes lehetőséget az online fizetéssel szemben.